Katt & Hund
info@kattohund.se

Köpvillkor

Betalningsalternativ

  • Klarna Check-out
I samarbete med Klarna Check-out erbjuder vi olika betallösningar där du kan handla säkert och smidigt via kredit-/debit kort, betala direkt, med faktura eller delbetalning.
Betalningsalternativen som finns tillgängliga via Klarna kommer listas i betalningssteget i kassan.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt-, och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst.
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy Läs mer här..
Du kan kontakta Klarnas kundtjänst här och du kan läsa deras användarvillkor här

 

Leverans och frakt

PostNord
Normal leveranstid är 2–4 dagar arbetsdagar med spårning till din destination. Beställningar levereras till en Pickup Point alternativt till dörr (varubrev).
Vi erbjuder fri frakt på beställningar från 1 000 kr. Vid beställningar under 1 000 kr tillkommer en fraktavgift på 49 kr ink moms.
För leverans utanför Sverige gäller andra fraktvillkor. Kontakta oss för mer information.
Under perioder med högre tryck kan leveranstiderna bli längre p.g.a. ett ökat antal beställningar och längre hanteringstid hos transportleverantörer. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktbolaget.

Leverans FAQ

Kan jag spåra min order?

Ja! Du kommer motta ett e-postmeddelande med information om hur du kan spåra ditt paket.

Jag kan inte spåra min order?

När din order skickats från vårt lager kan det ta 24–48 timmar tills att fraktbolaget skannar paketet. Om ordern passerat sin beräknade leveranstid, vänligen kontakta oss så ser vi till att kolla upp din orders status.

En artikel saknas i min leveransbekräftelse?

Om vi av någon anledning inte har möjlighet att leverera en av dina beställda artiklar kommer detta framgå av din leveransbekräftelse. Du kommer automatiskt återbetalas för icke levererade artiklar.

Jag missade min leverans?

Om du inte är hemma när leveransen sker ska leverantören informera dig om var du kan hämta försändelsen, oftast hos ditt lokala ombud.

Returpolicy

  • Vi accepterar gärna returer på produkter som är i ursprungligt skick inom 14 dagar från att du erhöll din order.
  • Alla produkter du returnerar måste vara i samma skick som när du erhöll dem. Returnerade produkter accepteras inte om de är använda eller har hanterats vårdslöst. Varje produkt kommer att inspekteras vid en retur.
  • Tänk på att skicka tillbaka varan i ett skyddande emballage så att inte varan och originalförpackningen skadas. Observera att du inte får returnera varor i ett emballage som har större volym än det emballage som du mottog varan i. Vi debiterar kund eventuella extra fraktkostnader som ett större emballage kan medföra.
  • Kontakta oss för att få en returfraktsedel. Denna kostar 49 kronor och dras av det belopp som återbetalas till dig. I din kontakt med oss ska du ange ordernummer, kontaktuppgifter samt vilken/vilka varor du önskar returnera. Du kan använda returfraktsedeln inom 14 dagar från det att du mottagit ordern.
  • Om du har valt Klarna faktura som betalmetod kan du logga in på Klarna och rapportera din retur, då ligger din faktura pausad tills allting är ordnat.
  • Vi tillämpar endast öppet köp. Om du skulle vilja byta din produkt till en annan, var vänlig returnera den produkt du inte önskar beställa och lägg en ny order.
  • Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du skador på paketet i samband med upphämtning ska du omedelbart, dock senast inom sju dagar, anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan.
  • Upptäcker du en skada först när du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, ska du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
  • Har du beställt en vara men inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss så fakturerar vi dig 200 kr för vårt arbete med hantering av varorna.
  • Om din retur är accepterad, blir du återbetald för de returnerade produkterna tillbaka till den betalningsmetod som användes vid köpet.
  • Om vi erhåller en retur i olämpligt skick, kommer inte en återbetalning att utfärdas utan produkten/produkterna kommer att skickas tillbaka till dig.
  • De produkter du önskar returnera är ditt ansvar tills vi erhåller dem. Det kan vara en bra idé att spara ditt returkvitto samt bevis på värdet på de produkter du returnerat.
  • Vi är inte ansvariga för produkter som returneras till oss av misstag.
  • Vanligtvis tar det 14 dagar för returer att erhållas och bli hanterade. När din retur har blivit hanterad, utfärdas en återbetalning till din ursprungliga betalningsmetod, detta kan ta upp till 5 arbetsdagar. Vi kommer att hålla dig uppdaterad under returprocessen och skicka ett mejl till dig när processen är slutförd.

Hit skickas returer

Företagets namn: Katt & Hund Sävsjö
Adress: Hantverkargatan 3
Postnummerr och postort: 576 35 Sävsjö
Om du har någon fråga angående din återbetalning, var vänlig kontakta oss via retur@kattohund.se

Garantier och reklamation

Vi på kattohund.se är återförsäljare för alla varumärken vi erbjuder till försäljning. Därmed ingår fullständiga garantier för alla våra produkter. Normalt slitage täcks inte av garantin. Kunden står för eventuella fraktkostnader i det fall reklamationen inte blir godkänd. Garantierna för våra produkter hanteras/bedöms av våra leverantörer men kattohund.se driver ärendet.