Katt & Hund
info@kattohund.se

FAQ

Hej! Hur kan vi hjälpa dig idag?

Jag vill returnera en vara / order

För att returnera en eller flera varor, skicka ett mejl till kundservice så får du mer information och en fraktetikett att använda för din retur.

Vad är er returpolicy?

Du kan returnera hela eller delar av din beställning upp till 14 dagar efter att du mottagit ditt paket. De produkter du returnerar måste vara i originalskick inklusive alla taggar som följde med.

Är det gratis att göra en retur?

Vi tar ut ett självkostnadspris på 49kr för returfrakten detta dras av från beloppet som du får återbetalt från Klarna.

Jag har blivit debiterad trots att min order inte gick igenom!

Normalt så är det bara en reservation av beloppet som försvinner inom kort, men om du tror att pengarna har dragits från ditt konto även om inget köp har registrerats, kontakta Klarna så hjälper de dig.

Kan jag välja till vilket ombud min order ska levereras?

I kassan kan du välja till vilket Postombud ditt paket ska skickas till.

Hur lång är leveranstiden?

Normalt, 2–4 arbetsdagar.

Om du lägger din beställning en helgfri vardag så skickas din order normalt sätt inom 24–48 timmar och du har din beställning hos dig inom 2-3 dagar.

Kan jag spåra min order?

Ja, när ditt paket är på väg så skickar vi ett mejl till dig med ditt kollinummer och en länk till vår spårningssida där du kan följa ditt paket från vårt lager till ditt ombud.

Levererar ni paket till ombud på lördagar?

PostNord levererar till ombud framför allt i City på lördagar i Stockholm, Göteborg och Malmö men det utökas hela tiden med fler ombud och städer som får Lördagsleveranser.

Min rabattkod fungerar inte.

Var noga med att skriva in din kod korrekt, vi rekommenderar att du kopierar och klistrar in koden i rabattkodsfältet.
Kontrollera även att din varukorg uppfyller villkoren för din kod, en rabattkod har normalt sätt ett villkor kopplat till koden som tex ett lägsta belopp i varukorgen eller ett visst datum.

Om du kontrollerat ovan och din kod fortfarande inte fungerar, vänligen kontakta vår kundtjänst så kommer vi hjälpa dig.

Jag har fler än en rabattkod

Du kan endast använda en rabattkod på varje beställning.

Jag glömde att lägga till min rabattkod

Mejla kundservice ditt ordernummer och din rabattkod så aktiverar vi den åt dig på din beställning. Om du betalt din order med kontokort / direktöverföring får du tillbaka mellanskillnaden inom någon dag på ditt konto.

Hur får jag tag på en rabattkod?

Vi erbjuder regelbundet nya kampanjer och unika rabattkoder. Dessa delas primärt ut via kundmejl.

Kontakta vår kundtjänst